وزیر امور خارجه در دیدار با همتای پاکستانی در اسلام‌آباد توسعه و تحکیم روابط با پاکستان را جزو اولویت‌های اساسی ایران خواند و گفت که دشمنی‌ها نمی‌تواند ایران و پاکستان را از هم جدا کند و ما در مسیر همکاری بیشتر حرکت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه امروز (دوشنبه) نهم بهمن در محل وزارت خارجه پاکستان با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان در این دیدار ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و هیأت همراه گفت که این دیدار در راستای تعهدی است که هر دو کشور بر تحکیم روابط نزدیک با یکدیگر دارند.

امیرعبداللهیان نیز ضمن قدردانی از حسن استقبال جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی اظهار داشت: امروز در اسلام‌آباد هستیم که یک بار دیگر بر سیاست همسایگی دولت سیزدهم تاکید ‌کنیم.

وی افزود: بدون تردید توسعه و تحکیم روابط ایران با پاکستان جزو اولویت‌های اساسی ماست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت که دشمنان و تروریست‌ها علاقه‌مند نیستند روابط ایران و پاکستان ممتاز باشد، ولی این دشمنی‌ها نمی‌تواند ایران و پاکستان را از هم جدا کند و ما در مسیر همکاری بیشتر حرکت خواهیم کرد.

در دور اول مذاکرات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان چه گذشت؟

دیدار با انوار الحق کاکر نخست وزیر و ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر رسمی یک روزه خود به اسلام‌آباد خواهد بود.

این سومین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه به پاکستان از زمان آغاز کار دولت سیزدهم محسوب می‌شود. وی تابستان امسال در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی سفر ۲ روزه به اسلام‌آباد و کراچی انجام داد.


کد خبر 828548
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha